maandag 8 augustus 2011

Daar ben ik weer....

Het heeft weer een tijd geduurd, maar ik heb in de tussentijd niet stilgezeten en heb
verschillende dingen gemaakt.


Mijn dochter is in de tussentijd ook 3 jaar geworden(alweer ruim anderhalve maand terugEmbarassed) en daarvoor heb ik toen ook een taart gemaakt met haar meest favoriete figuurtje: Dora
Dora

Voor haar verjaardag heb ik ook een poncho gehaakt van Katia Capri katoen,
het patroon komt van
Le Monde de Sucrette's
poncho

Voor mezelf heb ik ook wel wat dingen gemaakt natuurlijk, waaronder een half-granny-shawl en een Japanese Flowers Shawl waar ik de inspiratie voor kreeg door 2 dames op het internet: Lucy van Attic24 en Elizabeth Cat (die ook een hele duidelijke uitleg heeft op haar blog)
 half granny

jap flo

jap flo2

Ook heb ik een tasinzet gemaakt voor de handtassen die ik hiervoor heb gepost, het patroon is afkomstig van Studio Kat Designs en heet Portapockets. De inzet is enorm makkelijk want nu hoef ik alleen dit tasje over te zetten in de handtas die ik mee wil nemen en ik heb altijd alles bij me. Hij was alleen wel erg lastig om te maken want je moet soms heel veel lagen stof door de machine halen dat vindt een naaimachine toch niet altijd heel erg fijn, er zijn dus heel wat naalden gesneuveld, maar het eindresultaat is een hele oplossing als je meerdere handtassen hebt.
tas inzet

tas inzet boven

Op internet kun je zo ontzettend veel leuke ideeën opdoen om je huis op te vrolijken en daar heb ik dan ook maar eens een poging gewaagd met een granny square kussen, een poef met daarin een voedingskussen, en 2 memoborden die op Yvinne's (bij die van Yvinne zitten er nog 3 mandjes van de Ikea onder voor speelgoed of iets dergelijks) en mijn kamer hangen
memo mij

Memo y

poef

granny kussen

Ik ga weer proberen om wat vaker een bericht te plaatsen en anders een keer een WIP te laten zien. En ik hoop dat ik de volgende keer weer eens iets kan laten zien wat ik met kralen heb gemaakt, die inspiratie was even helemaal weg, maar ik ben nu alweer van allerlei dingen aan het verzamelen om dat met kralen te verwerken.

 Liefs en groetjes,
Marlies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten